Vezeték nélküli sisakbeszélő szett – SCALA RIDER TeamSet

Megkezdtük a Cardo, bukósisakba illeszthető beszélő szettjeinek a forgalmazását. Ez a professzionális csomag felülmúlta minden várakozásunkat és magasan lekörözött minden eddigi általunk ismert hasonló terméket. Azért, hogy vásárlóinknak, Nektek, igazán jó minőséget ajánlhassunk, először hosszú tesztelés alá vetettük a készüléket. Ha elnyerte bizalmad a leírás, ne habozz, rendelj belőle nálunk kedvezményesen! 

A felszerelés páratlan, mindenre gondol a gyártó. Az igényesen kivitelezett főegységen kívül plusz szivacsot a beszélőre, a sisakba ragasztható tépőzár ellendarabot, a felszereléshez szükséges imbuszkulcsokat (kettőt, hátha egyszerre akarod a két sisakra felszerelni) és az akkuknak külön-külön övre szerelhető tároló tokot mind megtalálod a dobozban rajzokkal, leírásokkal.

A tesztbe a TeamSet-tet használtuk, ami motoros és utasa közti kommunikációra lett kifejlesztve. Létezik ugyanis csak motoros számára szóló headset a bluetoothos telefonja használatához és két motoros közötti beszélgetéshez nagyobb hatótávolságú szett is. A beszerelés pár perces művelet, egyértelmű a feladat és a rajz, de természetesen, ha elhozod cégünkhöz a sisakod, felrakjuk neked egy pillanat alatt. A teszthez két AGV zárt sisakot használtunk, egy felső- és egy középkategóriást. Miután beszereltük sisakjainkba a fülest, mikrofont, jött a komfort próba.

A füles nagyon lapos igen kicsi és mind a két füledhez van, viszont nem lehet sztereo egyes országok szabályai miatt. Kényelmes, ha egyszer jól beállítottad, többé nem kell vele foglalkozni, észrevétlenül teszi a dolgát. A mikrofon rendkívül flexibilis karon a szád elé állíthatod azutánis, hogy felvetted a bukósisakot. Az első töltés legyen hosszú, ezt ajánlja a gyár. 16 órát volt töltőn. Irány motorozni. A csomag egymással összetanított állapotban kapható, csak be kell kapcsolni és működik. A telefon – egy átlagos bluetooth-os Nokia – pillanatok alatt megtalálta és audio eszközként tárolja. Ha a telefon tud hanghívást kezelni, egy gombnyomás a sisakon és várja a telefonod a kimondott nevet. Menet közben is jól érti mert a mikrofon extra érzékeny és csak a szád felé fókuszál. Nem szűrődik be szél, motorzaj, forgalmi hangok. Azt is észrevenni, ha nem pont szájjal szembe van, mert akkor már utasom jelezte, hogy nem jól hall. És ez nagyon jót tesz a minőségi hangzásnak. Tehát telefon egyből tárcsáz, és már beszélek is a hívott féllel, akinek fel sem tűnik, hogy közben motorozom. Persze 50-80 km/h-s sebességről beszélünk, hiszen nem telefonálva megy el száguldozni az ember. 3-4 hívást lebonyolítottam egymás után annyira tetszett az eredmény. Alapból az utas nem hallja a hívást, akár kezdeményezzük akár fogadjuk, de szintén 1 gombnyomás hogy bekapcsolhassuk őt is egy konferenciabeszélgetésbe. Ezek után az utas kommunikáció tesztje következett. Egy 300km-es túra első próbának gondoltam jó lesz. Mindenféle tempó volt benne és hibátlanul értettem mindvégig mindent. Már hatalmas dolog hogy nem vagyunk egy dróton összekötve, mint előző hasonló készülékünknél, még csodásabb hogy nem zavar kényelmileg sehol a beszerelt fülhallgató, mert valóban nagyon kicsi, lapos és észrevétlen. Tökéletes a hangminőség de nem vonja el a figyelmem a külső zajokról. A hangerő nagyon könnyen a sisak oldalán állítható de 120-130-as tempóig 2-3 egységgel a maximum alatt bőven elég hallgatni. Ráadásul érzékeli a külső zajokat a készülék, és önállóan emeli kicsit a hangerőt. 6 órát volt bekapcsolva egyfolytában ezen az úton és igyekeztünk nagyon sokat beszélni, de a végén is ugyanazzal a minőséggel hallottam utasom, mint az első pár percben. Előző, elemes gépünknél folyamatosan romlott a merüléssel a hallhatóság is. Nem bírtuk 6 óra alatt lemeríteni. Haza indulás előtt feltöltöttem ismét, mert 7 óra beszélgetést ígér a gyártó, nem akartam hogy félúton megszűnjön. Kipróbáltam, hogy mp3-at játszok le a telefonon, kiválóan közvetíti rádiós kapcsolaton a zenét is, és közben beszélni is lehet. Mintha a kocsiban halkan szólna a rádió, miközben az utasunkkal ugyanúgy beszélhetünk. Következő próbáján a ringre vittem nyíltnapra. Ha valaki már volt kint ilyen rendezvényen, tudja milyen hangzavar tud lenni a pályán. Az utolsó 20 percben utas-motoroztatás volt. Tesztalanyunk egy nyitott kipufogós Fazer600 két igen jó hangú Remus csővel a fenekén. Talán sokaknak mondani sem kell, folyamatos magas fordulat, több nagyhangú motorral együtt, nagy tempók és sok le föl váltások teszik igazán hangossá a tesztet. De nem kellett csalódnom, hiába üvöltött 10-14000-en a kis Fazer végig, hiába tornásztam a tempót 190-200 közé a célegyenesben, a beszélgető-szettünket nem lehetett megizzasztani. Tisztán és érthetően hallottam az utasom minden lélegzetét. Olyan hosszan használni, hogy az akku merülésére figyelmeztető piros led villogást lássam az még nem sikerült. Maximum 5 óra alatt feltöltődik – egyszerre a kettő, 1 töltőről – de általában ez rövidebb időtartam. Bátran ajánlom tehát minden kedves vásárlónknak, mert biztos vagyok benne hogy elégedett lesz ezzel a páratlan minőségű modern kis kütyüvel.